درمان اعتیاد به فناوری

اعتیاد به فناوری به امری شایع در جوامع امروزی بدل شده است و درمان آن، هنوز به‌طور جدی توسط هیچ فعال این صنعت، بررسی نمی‌شود.

مشکلات ایجادشده بر اثر اعتیاد به فناوری

تحقیقات متعدد نشان داده‌اند که فناوری، ما را به انسان‌هایی ناراحت تبدیل می‌کند و گوشی‌های هوشمند، بیش از همه در آن دخیل هستند. به‌هرحال، گوشی‌های هوشمند به‌تنهایی موجب ناراحت‌تر شدن ما نمی‌شوند و مشکل اصلی، توسط اطلاعاتی ایجاد می‌شود که از طریق آنها دریافت می‌کنیم. درواقع دستگاه‌های ما وسیله‌ای برای ارائه‌ی محتوا هستند. در اینستاگرام، کاربران با بمبارانی از تصاویر افراد زیبا با زندگی‌های تجملاتی و عالی روبه‌رو هستند. در توییتر، داستان‌ها و اظهارنظرهای کوتاه و عموما گله‌مندی از ت یا موضوعات دیگر مشاهده می‌کنیم. یوتیوب، حجم زیادی از ویدئوهای جذاب و پشت سر هم را برای ما پخش می‌کند که اگر خودمان نخواهیم، تا ابد ادامه خواهند داشت.   جریان دائمی اطلاعات و اعلان‌هایی که از طریق گوشی هوشمند دریافت می‌کنیم، سطحی جذاب و لذت‌بخش از دوپامین در ما ایجاد می‌کند. دوپامین ایجاد شده، ما را به بازگشت به اپلیکیشن‌ها و اطلاعات، نیازمند می‌کند. درنهایت، اعتیاد ما باوجود سازنده و مفید نبودن، تغذیه می‌شود. به‌نظر می‌رسد سه مکانیزم مرتبط با محتوا وجود دارد که موجب ناامیدی در افراد می‌شود: پایین‌تر دیدن خود، عصبانیت و حواس‌پرتی.

 


گروه تحقیقاتی اکسیر اعتیاد ,می‌کند ,فناوری ,می‌شود ,ایجاد ,درمان ,درمان اعتیاد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید اینترنتی کرامت اخلاقی دانلود رایگان سروشی ها رشته مدیریت بازرگانی اشپزی دانلود آهنگ, دانلود موزیک جدید, دانلود فول آلبوم, دانلود آهنگ ترکی